Regulamin
REGULAMIN PARKING KRAKOWSKA
Postanowienia ogólne
- Zarządcą i właścicielem Parkingu jest Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. z adresem: Aleja Krakowska 47, 05-090 Raszyn, 5322050472 z siedzibą w Warszawie, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS 0000578449, REGON: 362653351, NIP: 5381854634
- Każdy wjeżdżając na teren parkingu wyraża zgodę na postanowienia niniejszego „Regulaminu” i zobowiązuje się do ścisłego jego przestrzegania.
- Regulamin dostępny jest do wglądu w biurze obsługi parkingu.
- Parking Krakowska Sp. z o.o., zawiera umowy przechowywania pojazdów mechanicznych z klientem (zwanym w dalszej części Użytkownikiem) na zasadach określonych niniejszymi warunkami i przepisami Kodeksu Cywilnego.
- Zawarcie umowy przechowania przez Użytkownika pojazdu z Właścicielem parkingu następuje z chwilą wykupienia miejsca na terenie parkingu. Dowodem jest bilet parkingowy zakupiony na stronie internetowej Parkujilecisz.pl i Parkingraszyn.pl lub bezpośrednio u Właściciela.
- Zawarcie umowy jest równoznaczne z przyjęciem przez Użytkownika wszystkich warunków umowy przechowania. (o treści określonej w obowiązującym Kodeksie Cywilnym) oraz zobowiązania się do przestrzegania regulaminu usług.
- Parking czynny jest całą dobę przez cały rok.
- Parking jest płatny, monitorowany, strzeżony i ubezpieczony.
- Należność opłat parkingowych określa cennik ustalony przez Właściciela, dostępny na stronie internetowej Parkujilecisz.pl i Parkingraszyn.pl. Ceny podane w cenniku są cenami brutto. W przypadku zakupu biletu gotówką bezpośrednio u Właściciela cena wzrasta o 5%, co jest uwzględnione w cenniku.
- Właściciel parkingu zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w cenniku.
- Opłata za parkowanie naliczana jest za każdy dzień pobytu.
- Wykupując miejsce na terenie parkingu, Użytkownik pojazdu zobowiązany jest do zgłoszenia obsłudze parkingu o wszelkiego rodzaju pozostawionych cennych rzeczach w pojeździe w celu udokumentowania na odwrocie biletu parkingowego oraz o istniejących już, ewentualnych uszkodzeniach zewnętrznych pojazdu (które na wyraźne żądanie obsługi parkingu, zostaną odnotowanie i sfotografowane). Niedopełnienie powyższego obowiązku zwalnia Właściciela parkingu z odpowiedzialności za pojazd Użytkownika.
- Po opłaceniu należności za parkowanie, Użytkownik otrzymuje bilet parkingowy zawierający datę wjazdu i wyjazdu, nr rejestracyjny samochodu oraz nr tel. do biura obsługi parkingu.
- Odbiór pojazdu następuje po okazaniu oryginału biletu parkingowego. W przypadku zagubienia lub utraty karty, pojazd może być wydany Użytkownikowi tylko po okazaniu dowodu osobistego i rejestracyjnego samochodu stwierdzającego tożsamość Użytkownika. Wydanie osobie trzeciej, niebędącej Użytkownikiem, może nastąpić tylko i wyłącznie: po uprzednim zwrocie oryginału karty parkingowej, okazaniu dowodu osobistego stwierdzającego tożsamość osoby trzeciej, dowodu rejestracyjnego odbieranego pojazdu, złożeniu pisemnego pokwitowania potwierdzającego odbiór pojazdu, okazaniu ważnego pełnomocnictwa wystawionego przez Użytkownika Niedopełnienie powyższego obowiązku skutkuje bezwarunkową odmową wydania pojazdu osobie trzeciej i natychmiastowym wezwaniem policji.
- Użytkownik pozostawia pojazd wyłącznie w sposób i w miejscu wskazanym przez obsługę parkingu.
- W czasie wykonywania na parkingu manewrów parkowania Użytkownik pojazdu musi uważać na pojazdy sąsiednie i ustawić samochód w miejscu wskazanym przez obsługę parkingu. Niedochowanie należytej ostrożności obciąży Użytkownika odpowiedzialnością za poczynione szkody.
- Stwierdzając szkodę podczas wykonywania manewrów parkowania, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić obsługę parkingu, wypełniając odpowiednie dokumenty zgłoszenia szkody i pozostawiając pojazd do czasu oględzin przez Właściciela lub uprawnione służby. Niedopełnienie tych warunków jest równoznaczne z przyznaniem się do winy i wyłącza odpowiedzialność Właściciela parkingu.
- Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas parkowania i wykonywania manewrów na placu parkingowym przez Użytkownika.
- Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. nie przewiduje specjalnego trybu rozpatrywania ewentualnych reklamacji konsumentów. Odpowiedzialność Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. względem korzystających z postoju będących konsumentami oparta jest na obowiązujących przepisach prawa, w szczególności kodeksu cywilnego. Tryb składania reklamacji jest przedstawiony w punkcie 22 niniejszego Regulaminu.
- Z zastrzeżeniem pkt. 22 poniżej Usługobiorca nie ma prawa odstąpienia od Umowy. Przedmiotowe ograniczenie nie ma zastosowania do konsumentów oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, o których mowa w art. 7aa Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, którzy mogą odstąpić od Umowy do chwili wykonania Usługi przez Parkingi Krakowska Sp. z o.o., tj. do chwili przesłania przez Parking Krakowska Sp z.o.o. na podany przez Usługobiorcę adres e-mail wiadomości/bilety zawierającej potwierdzenie zakupu miejsca parkingowego na określony czas. Takie odstąpienie wymaga jedynie przesłania na adres poczty elektronicznej Usługodawcy info@parkujilecisz.pl oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zawierającego następujące dane: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej podane podczas procesu rezerwacji oraz wskazaną w rezerwacji godzinę wjazdu na Parking.
- W przypadku zawarcia Umowy, z tytułu której została zapłacona kwota za rezerwację przewyższająca 160 PLN brutto, istnieje możliwość częściowego umownego odstąpienia od Umowy, w zakresie przekraczającym powyższą kwotę. Usługobiorca ma prawo do takiego częściowego umownego odstąpienia od Umowy najpóźniej do upływu połowy okresu pomiędzy dokonaniem rezerwacji a wskazaną w rezerwacji godziną wjazdu na Parking, a jeżeli okres ten wynosi więcej niż 48 godzin, to prawo do takiego częściowego umownego odstąpienia od Umowy przysługuje najpóźniej do 24 godzin przed wskazaną w rezerwacji godziną wjazdu na Parking. Oświadczenie o częściowym odstąpieniu od Umowy Usługobiorca zobowiązany jest przesłać na adres poczty elektronicznej Usługodawcy info@parkujilecisz.pl. Oświadczenie o częściowym odstąpieniu, pod rygorem bezskuteczności, powinno zawierać następujące dane: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej podane podczas procesu rezerwacji, wskazaną w rezerwacji godzinę wjazdu na Parking, oraz potwierdzenie otrzymanego przez Usługobiorcę wraz z potwierdzeniem dokonania rezerwacji. W przypadku skutecznego częściowego odstąpienia od Umowy Usługobiorca otrzymuje zwrot opłaty rezerwacyjnej w części przekraczającej kwotę 160 PLN brutto. Zwrot opłaty następuje w takiej samej formie, w jakiej opłata została uiszczona.
- Tryb składania reklamacji
a) Wszelkie reklamacje dotyczące Usług należy zgłaszać elektronicznie poprzez przesłane pod adres e-mail info@parkujilecisz.pl lub pocztą na adres: Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. Aleja Krakowska 47 05-090 Raszyn, w terminie 7 dni od daty ujawnienia się przyczyn reklamacji.
b) Reklamacje powinny być składane w języku polskim. W przypadku reklamacji złożonych w innym języku, Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. może poprosić Klienta o dosłanie jej tłumaczenia na język polski. W takim wypadku reklamacja będzie uznana za złożoną z chwilą otrzymania przez Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. takiego tłumaczenia.
c) Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać informacje w zakresie następujących danych Usługobiorcy składającego reklamację:
– imię i nazwisko podane podczas procesu rezerwacji;
– adres poczty elektronicznej bądź adres zamieszkania i adres do korespondencji;
– przedmiot reklamacji;
– dokładny opis reklamowanej Usługi;
– przyczynę reklamacji.
d.) Reklamacje wynikające z nieznajomości niniejszego Regulaminu, regulaminu Parkingu i/lub przepisów obowiązującego prawa, nie będę uwzględniane. W przypadku Usługobiorców niebędących konsumentami odpowiedzialność Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. ograniczona jest do szkody rzeczywistej wyrządzonej z winy umyślnej.
e) Reklamacje rozpatrywane będą przez Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. w terminie 21 dni roboczych od daty doręczenia reklamacji.
f) O sposobie rozpatrzenia reklamacji osoba składająca reklamację poinformowana zostanie pocztą elektroniczną lub pocztą zwykłą. g) Powyższe zapisy nie naruszają ustawowych praw konsumentów z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, w tym możliwości zgłaszania roszczeń w innym trybie niż reklamacja.
h) Jeżeli Usługobiorca nie zgadza się z decyzją Usługodawcy o odmowie uwzględnienia reklamacji, może skierować sprawę na drogę sądową.
i) W przypadku wystąpienia sporu, Usługobiorca będący konsumentem, który zamierza dojść do pozasądowego porozumienia z Usługodawcą, może oddać spór pod rozstrzygnięcie Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego (SPSK) działającego przy właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, poprzez złożenie stosownego wniosku na formularzu dostępnym we właściwym SPSK lub na stronach Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
j) W momencie dokonania opłaty parkingowej (wykupienia biletu) dochodzi pomiędzy Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. a użytkownikiem parkingu automatycznego do zawarcia umowy, której przedmiotem jest udostępnienie korzystającemu (kierującemu pojazdem) z miejsca postojowego na warunkach określonych w niniejszym regulaminie. - Korzystający z parkingu zobowiązany jest do przestrzegania znaków drogowych poziomych i pionowych, jak również do stosowania się do poleceń pracownika Apartamenty Willa Krakowska Sp. z o.o. w zakresie zapewnienia właściwej organizacji ruchu i postoju.
- Regulamin dostępny jest również na stronie internetowej https://parkujilecisz.pl
- Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem 01.05.2023 r.